Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hoppas kunna inspirera

Det är ett par månader kvar innan vi ska börja med uppsatsen och som sagt ser jag fram mot den. Har som jag nämnt tidigare tänkt skriva om barn och bibliotek. Jag blev väldigt inspirerad av en barnbibliotekarie vi hade som gästföreläsare. Kanske tänker jag lite mer på det nu när jag själv fått barn.
Jag vet inte om jag har tagit upp det tidigare, men jag är ju väldigt bra på att upprepa mig så det är ju inte helt omöjligt. Jag hoppas kunna inspirera barn och ungdomar lite när jag börjar jobba på bibliotek. Att öppna dem för hur roligt det är med böcker och att läsa.
De flesta bibliotekarier och biblioteksassistenter är ju äldre och oftast ganska nära pension. Jag tror att det kan vara bra för barn och uingdomar att se lite yngre bibliotekarier. Jag tror att man kanske kommer på en lite jämnare nivå, speciellt när det gäller folk i min egen ålder och lite yngre.
Att läsa och fastna i en bra bok är nåt av det bästa som finns, i alla fall för mig. När jag hade praktik på ett bibliotek en gång var det en biblioteksassistent som sa att med "med en bok är man aldrig ensam". Så tänker jag också, speciellt om det är en bra bok. Man får ju komma in i en helt annan värld och lära känna personerna det handlar om. Komma undan från verkligheten en stund.

Kommentarer
Postat av: Annele

Hej, skulle du vilja bli utsedd som DAGENS BLOGG? Få ett eget inlägg, bara du. Http://www.MammaAnnele.blogg.se

2010-09-03 @ 15:20:13
URL: http://mammaannele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0