Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hur mycket vill vi att andra ska veta?

Jag sitter här framför min dataskärm och undrar om jag är så anonym som jag vill tro att jag är. Hur mycket avslöjar jag egentligen om mig själv genom mina gilla-markeringar, statusinlägg och övrig information som jag delar med mig av på facebook? Hur mycket lämnar jag ut om mig själv genom det jag skriver här i bloggen? Hur mycket vill jag egentligen att andra ska veta om mig och mina nära? Eftersom jag dessutom har en bild så ger jag ju också ett ansikte till mina åsikter, tankar och funderingar.
Jag vill vara ganska anonym. Jag tycker om att sticka ut lite, men jag vill också gömma mig lite och vara en i mängden. Hur det går ihop med att ha både en blogg och facebook vet jag inte riktigt. Jag vill synas men ändå inte. Det är väldigt mycket jag inte delar med mig av här, jag är personlig men inte privat och det finns sånt som jag aldrig skulle skriva om. Sånt som jag vill hålla för mig själv, sånt som bara är för mig och min familj. Men samtidigt är det kul att dela med sig och få respons på det man skriver och få ta del av andras erfarenheter.

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Det är svårt det där med hur mycket man ska dela med sig av! Men tycker man det är kul så är väl livet ändå för kort för att låta bli för att andra tycker det iaf :) Men lite gränser ska man såklart ha!!



Svar: det var circa 15 hundar där :) Ibland är det mer och ibland färre. Vi ska ju bara ha dom där ibland.



Kram

2011-02-16 @ 13:20:04
URL: http://elingabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0