Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

En promenad med massa hundar

Det var nästan varmt ute idag. Bara 5 minusgrader. Tidigare har det ju mest varit kring 15-20 minusgrader. jag var lite för varmt kklädd på promenaden med hunden men det var väldigt härligt att vara ute i alla fall. Solen tittade fram mot slutet också, lagom till jag kom hem.
Det var en sån där dag då halva omrdet var ute på promenad, men det var ju verkligen väder för det. Vi mötte väldigt många hundar på vår promenad. Jag hade med mig både vår och svärmors hund plus M i barnvagnen men det gick bra ändå. Vi mötte en hel flock borderterrier på vägen hem, det var säkeret 10 hundar fördelat på tre personer. En av dem bar på en hund också, det var kanske en valp som inte orkade gå så långt. Fick veta att det finns en uppfödning av såna hundar på en av gatorna här så det var säkert edm jag mötte. Och så mötte vi några andra hundar också. Vissa tider är verkligen ut-och-gå-med-hunden-tider, för väldigt många är ute med sina hundar då.
Jag hoppas att "värmen" håller i sig nu. 5 minusgrader är ju alldeles lagom. Det behöver varkem vara mer elle rmindre, en perfekt temperatur. Och så hoppas jag att vi har lika tur som förra vintern när snön väl börjar smälta bort, att vi slipper slasket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0