Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kärlek

Jag har postat de här texterna förut, för ganska länge sen, men de är värda att posta igen.

Att det ska vara så svårt att uttrycka sig när det kommer till kärlek. Att finna de rätta orden kan nästan vara omöjligt ibland. Och ändå är det lättare att uttrycka sig i skrift än i uttalade ord. I alla fall för mig.  Men många gånger hittar jag inte rätt ord.
Jag vill fånga de där orden som finns i horisonten. Som finns precis utom räckhåll. Jag kan bara nudda dem innan de glider undan.  Så jag använder samma ord som jag alltid gör. Ord som blir till upprepningar och lite tjatiga. Som tur är så behåller de ändå sin kraft.

Han fick mig att falla innan jag träffat honom. Han fick mig att längta efter honom innan jag egentligen visste vem han var. Och han får mig fortfarande att bli kär i honom varje dag. Jag behöver bara titta på honom för att veta att det är han som får mitt hjärta att slå. Bara en flyktig tanke för att veta att det alltid ska vara vi två.
Vår kärlek har vuxit sig stark, den har utvecklats och blivit till ett litet barn där kärleken växer sig ännu starkare.  Och kärleken till denna lilla varelse får mitt hjärta att svämma över. Här är saknaden av ord ännu större.

Men ibland behöver man inga ord. Ibland behöver man bara vara där och visa vad man känner utan att säga något. Att känna deras armar runt mig är som att komma hem. Att se in i deras ögon är som att öppna en dörr till en värld som bara är vår.

                                                                               ........................................

Jag letar fortfarande efter de där orden som betyder mer än alla andra. De som förklarar bättre än alla andra hur mycket du betyder för mig och hur mycket jag älskar dig. De finns fortfarande precis utom räckhåll, precis för långt bort för att formuleras. Jag vet att de finns där nånstans, men jag kan inte greppa dem och göra dem till mina, till våra. Att säga "Jag älskar dig" får räcka, även om det egentligen inte gör det. "Jag älskar dig" får bära hela betydelsen av allt du ger mig, gör för mig och betyder för mig. Men det är egentligen inte det vi säger som är det viktiga, det är vad vi gör. Ord är ändå bara ord


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina texter!



Ja helgen var kanon!

2011-03-08 @ 20:24:13
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0