Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sticka

Förra vintern stickade jag en halsduk till min sambo i julklapp och nu ska jag gra en åt mig själv. Det är ganska kul att sticka, och virka också, men det blir inte så ofta. Fast när jag väl kommer igång kan det vara lite svårt att sluta. :)
Jag började igår efter middag och idag har jag också stickat så fort jag fått tillfälle. Har hunnit en bra bit, har redan stickat upp nästan ett helt nystan.
Jag köpte Twin-garn precis som till den andra halsduken, men det blir olika mönster. hans blev mer melerad och min blir det  rader på. Men det är snyggt än så länge i alla fall.
 Jag skulle vilja sticka nåt mer avancerat nån gång också. Kanske en kofta eller nåt. Men då behövs det ju en hel del garn och så kan det bli ganska dyrt. Och så behöver jag intruktioner att gå efter men det borde inte vara så svårt att hitta. 


                                    

Så där ser den ut, min fina blivande halsduk :) Ska bli kul när den är klar så att man får se ordentligt hur det ser ut.
Ska köpa en ny vinterjacka i år och nu när jag håller på med en halsduk så måste jag ju hitta en som passar den här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0