Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Filmhelg

Det blev ganska mycket film i helgen. I fredags var jag och min sambo och såg I am legend. Den var inte så hemsk som jag trodde att den skulle vara, men jag är ju så lättskrämd så jag hoppade till ett par gånger och kisade lite som jag brukar göra :) När hunden sprang in i den där mörka lokalen och han följde efter satt jag hela tiden och tänkte att snart kommer det hända nåt och jag vill inte veta vad. :) Men sen mot slutet när man visste vad det var för något så var det inte lika hemskt. Det var en bra film, spännande och lite sorglig. Kommer säkert se den igen och då kommer jag nog göra likadant fast jag vet vad som händer.

I lördags hyrde jag film med syster yster och en kompis. Det blev två filmer; Temptation Island och Djävulen bär Prada. Temptation Island var bra och riktigt rolig även om den är ganska typisk för sin genre. En tjej som är kär i den där populära killen som alla vill ha, hon lär känna honom och väljer "rätt" i slutet. Det var kul att se Chris Carmack i nåt annat än bara OC.
Djävulen bär Prada
var bättre än jag trodde. Meryl Streep är jättebra i rollen som Miranda Priestly, men vad jag störde mig på den karaktären. Att nån kan vara så kall och elak. Anne Hathaway var också väligt bra, men jag vet inte om jag hade klarat av att vara som hennes karaktär.

Igår blev det en till film med Amanda Bynes, Allt en tjej vill ha. har sett den ett par gånger nu, men jag gillar den fortfarande. Den är bra och ganska rolig, lite charmig så där. Kanske en ganska typisk tonårskomedi som Temptation Island men såna filmer är kul att se ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0