Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sol och bad

Idag var jag och syrran på Vitbergsbadet. Det var jättemycket folk där, mycket turister också. De som var bredvid oss var bredvid oss tror jag var norrmän. Det blåste ju lite idag men det var ändå väldigt skönt att sola och jag har fått en del färg idag. Som vanligt blir jag ju brunast på magen och rygge, och de stackars benen som inte sett så mycket sol i sommar är ljusare än resten av kroppen. Vi badade några gånger och det var ganska kallt första gången man klev i men när man väl doppat sig och simmat lite var dte ganksa skönt. Andra doppet blev med glasögonen på för jag hade varit till kiosken innan och det hade inte blivit att ta av dem igen. Men det gick bra ändå.
Innan vi gick hem köpte vi en Dumlestrut. Såg såna på Willys en gång och ville prova det, så vi gjorde det nu. Men jag är lite besviken. Dels så var frysdisken alldeles för kall så glassen var fryst och så var den inte lika god som jag hade hoppats på. Daimstruten är mycket godare, så nästa gång blir det nog en sån istället.

Sambon var i Piteå och hjälpte till att riva en scen så han har jobbat hela dagen medan jag har legat i solen och latat mig. Vi har båda nyss kommit hem fast jag har hunnit med att äta vid älven också. Jag och syrran, mamma och pappa och farfar hade med oss mourikkan och lagade fläskfilé och klyftpotatis och det var jättegott. Såg en riktigt stor fisk hoppa upp några gånger också och det var nästan synd att fiskespöt inte var med.

Kommentarer
Postat av: Lola

Mourikka? En gryta eller?

2008-07-28 @ 17:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0