Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stressigt värre

Det har känts jättestressigt idag. Egentligen började det redan igår eftersom jag var hemma från jobbet och hade migrän. Kände mig lite stressad över att inte hinna med allt jag ska göra i veckan, men det ordnade sig. När jag kom på jobbet imorse fick jag veta att ena äldreboendet togs igår så det blev en grej mindre att tänka på.
Men jag kunde inte låta bli att stressa ändå. Kände väl på nåt sätt att jag ville hinna så mycket som möjligt idag eftersom jag var borta igår. Men egentligen vet jag inte om jag känade så mycket tid på det. Jag hann i alla fall börja på det sista äldreboendet idag och det är ju bra. Då kanske jag kan få lite tid över till nåt annat på sen på fredag. Det är så drygt att vara där. Förra torsdagen hade jag kunnat haverera om jag varit tvungen att jobba till klockan 4, men nu blir det mer uppdelat så jag tror inte att det blir lika tråkigt att gå där.
Det finns ett jättegulligt gammalt par på en av våningarna som alltid sitter på en soffa i korridorer med armarna om varandra. Han brukar sitta och vissla och gnola och det är så söta :)
Jag har fått köra den lilla firmabilen i veckan och det är väl en upplevelse i sig kan man säga. Den är jätteläskig, mycket mindre än de andra bilarna och man kommer typ ingenstans fast man gasar som en galning. Man känner hur liten bilen är när man kör den. I måndags var första gången och det var nästan lite obehagligt. Men jag tror jag har vant mig nu. Skönt i alla fall att få köra lite och inte cykla hela tiden. Men jag får väl se hur det blir sen. Ska ta de här äldreboendena en vecka till och sen blir väl tillbaka till "vad ska jag göra efter lunch?". Eller så far jag bara dit och hör då var jag ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0