Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Feber igen

Nu är jag less på att vara sjuk. I lördags fick jag feber igen och låg och sov nästan hela dagen. Tror jag var feberfri i söndags, men på måndagen och igår hade jag feber igen. Och så har jag fått jätteont i halsen. Köpte halstabletter i måndags och åt det hela dagen igår, men det hjälpte inte så mycket. Igår kväll kunde jag knappt svälja och det är samma sak nu. Gör lite ont när jag pratar också.

Ringde vårdcentralen idag. Sköterskan jag pratade med sa att feber i sig inte är nåt farligt, det är ju kroppen sätt att ta hand om ett virus eller infektion. Det vet ju jag också, men jag har ju som sagt typ aldrig feber. Förra gången jag hade det var kring Alla hjärtans dag 2007. Jag har kanske feber en gång per år, eller ännu mer sällan, i vanliga fall och då tycker i alla fall jag att det är lite konstigt att jag får det två gånger på en månad, och det tycker familjen också. Men sköterskan sa att det bara är att vila och att jag ska höra av mig imorgon om det blir värre. Men om det är en infektion eller om jag håller på att få halsfluss eller vad det nu kan vara så vill jag ju veta det. Men det är väl bara att vila och avvakta då. Funderar på att ringa imorgon ändå även om det inte blivit sämre.

Jag har verkligen otur nu. Jag har tre sjukdomstillfällen på två månader. Men det är ju inte mitt fel att jag fått feber och låsningar i nacken/ryggen. Det ser ju inte så bra ut, men jag kan inte göra nåt åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0