Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jobbchansen

Var på Jobchansen på Af idag. Det var första gången jag var på det, men ska nog gå fler gånger. På vägen dit såg jag två killar med ett block och en stor kamera och hoppades att de inte skulle på samma ställe som jag. Som tur var skulle de inte det. Jag kände inte för att vara med på bild i tidningen.
Det var tre företag som sökte lokalvårdare och jag sökte på alla tre. Jag vet inte om jag gjorde så bra intryck, speciellt inte på det sista där gick lite trögt, men annars gick det väl hyffsat. Jag tror egentligen inte att det leder till nåt, men jag har sökt i alla fall. Ska kontakta några fler städföretag och söka hos dem också. Fast helst vill jag ju inte städa mer eftersom jag har så trora händer. Har inte smörjt in mig på två dagar nu eftersom handkrämen har tagit slut och jag har spruckit lite vid ena knogen och händerna känns nästan som mjukt sandpapper.
Jag fick jätteproblem för några år sen när jag städade, blev så torr att jag flagnade och det gjorde ont att tvätta sig eller smörja in handkräm.
Som tur är så har det varit bättre efter det och ibland är det ganska bra, men jag måste smörja in mig hela tiden. Själva jobbet är det egentligen inget fel på, jag har städat ganska mycket och trivs ganska bra med det, men det är just händerna jag tänker på.  Fast jag helst inte vill städa så har jag ändå sökt städjobb i sommar. Men jag jobbar hellre så än på entreprenad för det är mindre stressigt så. Det går mycket bättre att städa bra och vara nogrann när man får städa i sin egen takt och har tid att städa ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0