Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obehagliga drömmar

Jag hade två väldigt obehagliga drömmar i natt. I den första drömde jag att min syster blev kidnappad. Jag, min syster, kompisar/jobbarkompisar var i nån stuga nånstans när en kvinna och en man kom dit. De förde bort min syster och tog henne till nån plats där de var osynliga. Jag blev ju  helt hysterisk och det tog ett tag innan man kunde tänka igen. Det fanns nån plats där som gjorde att man blev osynlig och det var ju därför vi inte kunde hitta dem. Vi upptäckte den i alla fall, jag trampade på ett visst ställe och blev osynlig för de andra. Men som ttur var lyckades de komma på hur de skulle få tillbaka mig och vi kunde rädda min syster också.

Den andra drömmen var värst. Jag drömde att min sambo dog. Två gånger. Han dog plötsligt utan anledning och vi la honom i en öppen kista i en lokal som jag städade. Vet inte varför vi la honom just där, men det gjorde vi i alla fall. Sen när jag var där och städade vaknade han och levde igen. Men nästa dag dog han igen. Jag var helt förstörd och kunde bara gråta och gråta. Jag var ju tvungen att berätta för hans familj att han hade dött men klarade inte av att göra det. Försökte jobba på som vanligt men blev ju hela tiden påmind om vad som hade hänt. De var skönt att vakna och se honom ligga bredvid mig.

Drömde en till dröm också, som mest bara var konstig. Jag var på jobbet och jobabde bland annat med hans moster som inte ens bor här i stan. Vi var på ett jättestort ställe som skulle ta evigheter att städa, men vi skulle ringa våra arbetskamrater efter nån timme så att vi inte skulle bli där hela dagen. Vi ringde och fick tag på dem, men det tog jättelänge innan de kom dit. Och så kom det folk som inte alls skulle vara där. Vi kom till fel lokaler  och stället blev bara större och större. Tur att det också bara var en dröm

Jag kollade lite på Diana Gabaldons hemsida igår och läste några utdrag från hennes nya bok om Jamie och Claire. Den heter
An echo in the Bone och  jag längtar efter att läsa den. Det skulle vara kul att läsa på engelska, men samtidigt tror jag att jag väntar till den kommer på svenska.

Kommentarer
Postat av: Lola

I Italien betyder det att man förlänger livet på nån om man drömmer att den dör. Det sa en av mina lärare i Bologna en dag när jag kom till skolan ledsen över att jag drömt att nån dött.

Sen tror jag det är vanligt i början av ett nytt jobb att man drömmer knäppa saker om jobbet. Det gjorde jag. Men det där lägger sig efter ett tag.

2008-05-17 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0