Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lite för långt :)

Idag träffades vi för grupparbetet igen. Det gick lite trögare idag eftersom vi inte riktigt visste hur vi skulle göra, men när vi väl hade kommit igång så gick det ändå ganska bra. Första texten var på ett sätt lite lättare än den andra eftersom vi skulle sätta för och meot, det gick inte att göra så med den andra. Men den norska ( den andra texten) var lättare att läsa än jag först hade trott. Jag försökte läsa med norskt uttal men det gick inte så bra, fast det var ganska kul :) Nu är vi i alla fall färdiga med det där och jag ska maila sammanställningen till de andra imorgon när datorn vill samarbeta lite bättre.

Det verkar som att det kommer lösa sig med mina intervjuer i alla fall. Har känt mig lite stressad eftersom jag inte fått svar från dem som jag mailat. Men igår ringde jag till Robertsfors bibliotek och det är en där som jag ska intervjua. Idag gick jag in på biblioteket här och fick en intervju. Så nu har jag en färdig och en på gång. Då behöver jag bara en till och det är förhoppningsvis inte så svårt.

Jag har fått tillbaka min älskade halsduk också. Jag råkade glömma den på bussen i tisdags, men när jag åkte imorse sa busschauffören att det var nån som hade glömt en halsduk på den bussen i förrgår och att den fanns där framme så jag hämtadee den när jag skulle kliva av. Jag hade funderat på att ringa om det men glömde bort. FAst nu har jag fått tillbaka den i alla fall så det spelar ju ingen roll.

När jag skulle hem gick det inte lika bra. Jag satt och läste en bok som vi ska ha läst till nästa vecka. Vi ska ha läst hela boken till på onsdag! Men jag tror att det kommer gå ganska bra för det är en väldigt lättläst bok. Och tydligen är den ganska fängslande också för jag missade helt när jag skulle kliva av. När vi stannade i Sikeå tänkte jag att skulle hålla lite utkik eftersom det inte är så långt efter det som jag ska kliva av. Tittade ut genom fönstret då och då och måste ha fastnat helt i boken för nästa gång jag tittade ut genom fönstret var vi på väg in på busstationen - i Lövånger! Jag hade alltså åkt några mil för långt... Men som tur var så stod det en buss till Umeå där som just skulle gå så det var bara att byta buss och åka tillbaka till Ånäset. Kändes ganska dumt, men det var ingen som visste att jag kommit för långt i alla fall. Jag har ingen aning om vi åkte in i Ånäset alls,  vi kanske bara åkte förbi.  För om vi hade stannat där borde jag ju egentligen ha märkt det. Men det gick ju bra i alla fall. Hade tur som inte var tvungen att stå och vänta på att det skulle komma en buss jag kunde åka med. Det är första gången nåt sånt där händer och förhoppningsvis den sista. Det var ju tur att jag inte hamnade i Skellefteå i alla fall, det hade varit lite omständigare.

Kommentarer
Postat av: Lola

Ibland funkar inte mitt msn heller, men så är det med tekniken. Har nog aldrig åkt för långt nån gång, haha!

2008-10-23 @ 19:39:34
URL: http://deccati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0