Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Färdigstädat och små idioter

Äntligen. Nu vill jag aldrig städa mer. Att det tog så lång tid att städa ur en lägenhet. Men nu är det klart.  Om jag kunde skulle jag aldrig städa ett badrum igen. Det blev min uppgift och jag har verkligen gnuggat överallt. Och det gav resultat, det blev skinande rent. :) De andra har tagit hand om de andra rummen. <jsg har varit så upptagen av badrummet så jag har inte haft tid att ta nåt annat.  
Det var tur att vi fick hjälp av våra föräldrar under veckan för annars hade vi aldrig hunnit klart. Men nu är det färdigt i alla fall och det känns bra.
Vi lämnade nycklarna igår också så nu är det verkligen slut med den där lägenheten. Nu ska vi bara komma i ordning här också. Vi ska sätta upp hyllorna snart och då blir det lätt att få ordning i förrådet. Sen kommer resten att ordna sig också.

Var och hälsade på mamma och pappa under helgen också. Det bor några små idioter på deras gata som kommer råka riktigt illa ut nån dag. De är typ 5 år och tycker att det är jättekul att springa ut framför bilar. Jag höll på att köra på dem när jag skulle därifrån och jag tyckte inte alls att det var särskilt kul. Jag blev så irriterad att jag sa att åt dem att inte göra så där för att det är farligt.
Det har hä'nt en gång förut också,  men då var jag i alla fall förberedd.  Nu stannade jag bara nån meter ifrån pojken. Jag såg den ena stå vid vägkanten och tänkte att jag skulle ta det lite försiktigt. Plötsligt har jag den andra pojken precis framför mig. Det var tur att jag reagerade så fort som jag gjorde för annars har jag kört över honom.
Jag fattar inte var föräldrarna är en sån där gång. On de är medvetna om vad deras barn gåller på med. Egentligen skulle jag ju ha tagit med pojken till hans föräldrar och sagt åt dem. Lär de inte sina barn att det är farligt att göra så där? På sin egen gata också. De borde ju ha lite uppsikt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lola

Det är ju omöjligt att veta om föräldrarna kanske haft jätteproblem med att få i barnen lite trafikvett. Man får hoppas de lägger av snart iaf, att det är nån sorts trots de har just nu.

Hoppas lägenheten ni flyttade in i var välstädad också! Så ni slipper städa den med...

2008-09-15 @ 21:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0