Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tar det aldrig slut?

Det var ett bra tag sen jag skrev om min stickning, men det kanske är lika bra för det är nog inte så intressant att läsa om.
Jag började på en åkpåse för hundra år sen och har börjat på den flera gånger för jag har tappat maskor, det har blviit fel och jag har tagit upp allt. Då hade jag inte hunnit särskilt långt som tur var. Nu håller jag på med den där igen och de känns som att det aldrig tar slut. Jag har stickat hur mycket som helst och det blir ändå aldrig klart. Jag har väl gjort ungefär hälften och det börjar vara ganksa mycket nu. Tappar fortfarande maskor lite då och då men det går mycket bättre nu än vad det gjor de tidigare.

Mönstret hittade jag nånstans på internet, men jag har glömt bort var det var. Det var i alla fall alldeles för svårt för mig att förstå mig på och klara av så jag har bara gått efter måtten istället och stickar mossticknign istället för det jättesnygga mösnter som det egentligen skulle vara. Men det här tror jag blir ganska bra ändå.

Problemet är bara att katten vill vara med när jag stickar. Hon vill leka med både garnet och stickorna. Hon har tuggat på kabeln mellan stickorna och den gick av igår. Inte så kul men det gick laga ganska bra med lite metalltråd. De går använda i alla fall, men jag får nog köpa nya så småningom.

Ska försöka ta tag i stickningen ordentligt nu så att jag blir klar nån gång. Har ju fortfarande kvar den där koftan också, men den blir jag nog aldrig klar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0