Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Babyhjälmar

Nu är de färdiga, de små babyhjälmarna. Eller små och små förresten, men färdiga är de i alla fall. Och bra är väl det för jag blev ganska less på räkna varv efter varv och fast jag gjorde ett streck för varje varv så kom jag ändå av mig ibland, Det blev en maska för mycket här och en maska för lite där och jag fick dra upp och göra om. Och det blev samma sak med båda hjälmarna.
Jag gjorde klart dem båda två och fäste alla trådarna igår. Jag är mest nöjd med den gröna för sömmarna bak böev inte lika kantiga som på den blå. Jag sa till K att jag skulle haft en liten bebis att prova dem på för att se om de blev bra. Det gick förbi en kvinna med barnvagn utanför då så jag hade ju kunnat springa ner och fråga om jag kunde få låna hennes bebis en liten stund. Undrar hur det skulle ha verkat :)
Hur som helst så tror jag att det har blivit fel nånstans för de blev så stora. Jag har varit så noga med att följa mönstret och räknat så att allt ska bli rätt men ändå. Jag kan ju ha dem. Nog för att jag går på barnavdelningen när jag ska köpa mössor men ändå.
Fast sist jag försökte mig på att göra en mössa som skulle passa för en 6 åring så blev den ju för stor för min sambo.... Och då hade jag också varit väldigt noga att följa mönstret. Ja ja, vi ser ju hur det blir när den ska användas.



Ska det verkligen bli två mössor av det här?


Så här ser de ut framifrån


Och från sidan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0