Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Midsommar, kubb och massa mygg

Midsommarafton firade vi tillsammans med M. Vi grillade och jag hade gjort en jättegod och kladdig kladdkaka till efterrätt. När vi skar upp fläskfilén tyckte jag att det såg lite ut men när vi åt så blev det ändå lite för mycket. Vi gjorde ganska stora bitar så det kan ju vara därför.

Syrran fick äran att leka grillmästare, och som
vanligt klarade hon det riktigt bra :)

Sen spelade vi två omgångar kubb. Den första omgången var väldigt jämn och vem som helst av oss hade kunnat vinna då, men det blev jag och K till slut.Andra gången vann jag och K överlägset. Hade sån tur att lag lyckades slå ner tre stycken på raken. Men jag hade mindre tur när jag skulle försöka slå ner kungen för pinnen landade så att den bara rörde kungen lite, den lutade men ramlade inte omkull. Men vi vann snabbt efter det ändå. Vi pratade om en tredje omgång också, men det var så mycket mygg så vi skippade det. Jag hade mygg runt mig hela tiden och jag vet inte hur många jag viftade bort. Fick 3-4 myggbett som kliade jättemycket.


Vi hade tänkt se en film som M hade med sig, men med en dvd-spelare som ska kunna spela allt men som bara spelar det den vill så gick det inte så bra.
Det var en väldigt trevlig kväll. Synd bara att jag inte kunde ta mer kort. Just som jag skulle ta kort på K när det var hans tur i kubb så dog kameran för batteriet var slut. Nu ligger batterierna på laddning så kanske kan jag ta lite mer kort imorgon istället. Då ska vi kanske till K.s mamma och äta surströmming. Alla utom jag då. Hans ena kusin är här och hälsar på i helgen och de har just varit och fikat hos oss. Vi ska till hans mormor och morfar och äta middag lite senare och imorgon träffas vi som sagt kanske hos hans mamma. Det blir massa fika och mat den här helgen känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0