Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fushigi Yuugi

Jag har skrivit om den här serien förut, men det var väldigt länge sen. Det är en manga som jag bara älskar. Jag plöjde igenom nästan hela serien på en gång, jag ville bara läsa mer och mer. Och eftersom mangan är så underbart bra så var jag ju tvungen att se animen också. Den var lite svårare att få tag på men jag lyckades hitta den i våras. Ett bra tag sen alltså. Jag såg de 11 första avsnitten och sen blev det av nån anledning inget mer. Nu har jag tagit tag i tittandet igen och sett 5 avsnitt idag. Nu har jag alltså sett 16 avsnitt och det är totalt 52. Så jag har en hel del att titta på. Men det ska bli kul för serien är som sagt väldigt bra.

Det handlar om en ung flicka som heter Miaka. Hon hittar en mystisk gammal kinesisk bok som heter "De fyra gudarnas rike" och det sägs att den som läser hela boken kmmer få en önskan uppfylld. Nyfiken som Miaka är läser hon boken - och handlar mitt i handlingen. Boken för henne till en annan värld där hon blir en av de fyra gudarnas prästinna och får i uppdrag att leta efter de sju sjärnkrigarna. Tillsammans ska de skydda landet Konan och alla sju krigarna behövs även för att Miakas önskan ska bli uppfylld. Miakas bästa vän Yui hamnar också i den här världen och  de blir fiender. Även Yui ska samla ihop sju sjärnkrigare för att kalla på det landets gud och få sin önskan uppfylld. De forna vännerna kommer allt längre ifrån varandra och tävlar om vem som ska kunna kalla på "sin" gud först. 

Yuu Watase - Fushigi Yugi The Mysterious Play Vol 1: Priestess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0