Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

M:s första sprutor

M försökte rymma när hon låg på fårullsskinnet igår. Jag la henne ungefär på mitten som jag brukar och plötsligt låg hon halvvägs ut på golvet. Hon börjar vara riktigt rörlig och det är så roligt att titta på henne.
Sen blev det lite jobbigt för lilla M. Hon var på bvc och fick sina första vaccinationssprutor. Det tyckte hon inte om. Det gjorde ont och hon blev jätteledsen. Men det gick över när hon kom ut i vagnen igen. Den är väldigt bra på det sättet för hon blir nästan alltid lugn när hon får komma ut iden och det brukar inte dröja länge innan hon somnar. Det var fler bebisar som skulle vaccineras igår och de blev jätteledsna allihop.
M fortsätter växa väldigt bra, nu väger hon 5250 gr och är 61 cm lång. Hon väger nästan tre kilo mer nu än när hon föddes. Nästa gång vi ska på bvc ska vi prata lite om mat. Det ska bli intressant för då börjar det vara dags att ge lite smakportioner och vi har tänkt försöka laga så mycket barnmat som möjligt själva.

Syrran var här igår också och hämtade ryggsäcken som hon glömde i lördags. Och det var nära att hon glömde den igen. Hon kom just innan vi skulle iväg till bvc så hon var in en kort stund och följde mig sen en bit på vägen. När vi kom till parkeringen såg jag att hon inte bar på ryggsäcken och kommenterade det. Så det var ju bara för henne att vända om. Lite komiskt att hon glömde ryggsäcken igen när det var för dens skull som hon kom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0