Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Irriterande hundägare

Det verkar som att halva området är ute med sina hundar samtidigt mellan 12.00 och 13.00. Jag såg 10 hundar på min promenad. Och då är det ju nästan en självklarhet att möta den typ av hundägare som verkar vara mer eller mindre standard i den här stan. Flertalet av hundarna man möter är lösa och springer kanske 10 meter framför sina ägare som sällan eller aldrig har någon koll på dem.
Så blev det så klart idag också. Nu var nästan alla hundar kopplade men när jag kom till gatan bredvid stod det tre personer och pratade medan deras tre hundar var lösa och sprang omkring och lekte. En av dem får syn på våran hund och springer fram. Jag försöker hindra den men den smiter förbi och det blir lite bråk innan den försvinner igen. En av de tre personerna har i alla fall fall förstånd att säga åt ägaren till hunden att den måste hålla reda på den. Det kommer en till hund också men det kommer inte ända fram.
Jag blir så irriterad på sånt här. Så kul är det faktiskt inte när det kommer fram hundar så där, vare sig de är stora eller små. Och jag fattar inte varför ägarna inte har bättre koll på sina hundar. De verkar ha inställningen "att det gör väl inget".
Varför står man bara och ser på medan hunden springer iväg utan lov?!
Varför går man inte och hämtar den eller försöker kalla in den?!
Varför säger man inte åt hunden när den springer iväg så där?!

Så där, nu har jag avreagerat mig för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Julia ♥ (juliawennstig.blogg.se)

sv: okej :)

love <3

2010-01-25 @ 17:09:43
URL: http://juliawennstig.blogg.se/
Postat av: Daniel

Håller me, sånt e irriterande!



Alla e inte fan av okända hundar som kommer springande emot en

2010-01-25 @ 21:53:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Jag tycker man ska ha sin hund kopplad, spelar ingen roll om man litar på den eller om den är världens snällaste. För vem säger att min hund inte är argsint och hoppar på denne om den kommer fram?



Nä, kopplade hundar är det bästa för alla hundägare!

2010-02-01 @ 14:18:06
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0