Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Idioter i trafiken

Igår när jag åkte till syrran för att gå ut med hunden var det en bilförare som tydligen hade väldigt bråttom. Han tyckte att den som övningskörde framför honom var alldeles för långsam vid trafikljusen i en korsning och hade uppenbarligen inte tid att vänta för han kastade sig ut i vänstra körfältet precis framför en bil som var tvungen att tvärbromsa för att inte braka rakt in i den och sen när han var mitt i korsningen bytte han tillbaka till de högra körfältet igen.
Idag passerade jag samma korsning och vad tror ni jag ser den här gången? Jo, en bil som inte orkar vänta på att det ska bli fritt att köra efter ett passerande tåg så han backar tillbaka till korsningen han kom ifrån som är en liten bit nedanför, svänger in på vägen han km ifrån och svänger sen ut igen rakt framför två bilar som han egentligen ska lämna företräde. Det var ju bara tur att det inte var fler bilar igång just då.
Jag förstår inte hur man tänker när man gör sånt här. Man kan ju faktiskt ha ordentligt med otur. Jag skriver han, fast egentligen vet jag inte om det var det. De skulle ju kunnat vara en kvinna i de här fallen, men det känns mer troligt med en man. Fast kvinnor kan ju vara ganska tokiga i trafiken de också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0