Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kvantitativa metoder och bibliometri

Jag kan väl inte direkt påstå att jag är så mycet smartare efter veckan som varit men ett hum om saker och ting har jag fått i alla fall. Det svåra med kvantitativa metoder är väl de matematiska formlerna, matte är ju verkligen inte min starka sida. Vi får väl se hur det går med dataövningarna sen.
idag har vi haft en föreläsning om bibliometri. Jag känner i alla fall igen mig lite eftersom vi haft om det tidigare, tror det var första terminen. Men det tycker jag inte är helt lätt heller. Så där få vi väl också se hur det går med dataövningarna. Jag ska ta och titta på dem imorgon.
Vi ska ha seminarier med dataövningarna till detta på onsdag och torsdag så jag hinner väl både öva med programmet och jaga upp mig över att det (kanske) är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0