Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wizard's first rule

Jag har lagt Alla hjärtans dag åt sidan och börjat på en annan bok. Jag brukar läsa flera böcker samtidigt så det är inget ovanligt. Jag har länge funderat på att läsa Sanningens svärd (The sword of truth) av Terry Goodkind och speciellt på senare tid eftersom jag tyckte så bra om tv-serien Legend of the seeker som är baserad på de böckerna. Jag lånade första delen på engelska igår. Eftersom jag tycker att fantasy kan vara ganska svårläst på engelska har jag garderat mig och ställt mig i kö på den svenska översättningen också, men än så länge går det bra. Ska bli kul att läsa de här böckerna. 

Den onde Mörken Rahl vill med hjälp av ordens tre skrin skaffa sig oinskränkt makt. Han har släppt lös så våldsamma krafter att de kan ödelägga allt, men han vill hellre låta världen gå under än misslyckas. Den ende som kan stoppa honom är vägvisaren Richard Schiffer som plötsligt tvingas lämna sin enkla tillvaro i Västland och kastas in i en värld full av motdättningar. Motsträvigt accepterar Richard att han är Sökaren, sanningens  och frihetens kämpde i en värld där mörktes och ondskans makter hotar att ta över.
Tillsammans med sin gamle vän Zedd och den gåtfula flickan Kahlan beger sig Richard till Midland. Där väntar oerhörda utmaningar som ingen av dem ännu kan ana innebörden av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0